I'm searching, trying to understand, expanding and exploring. I will accept, learn and try to see life in new ways. I'm reinventing my life, reinventing myself, step by step.

2011/06/25

Dagens gjøremål – todays “to-do-list”

Små skritt – få krav – dagens må-gjøre-greie er en av de evinnelige meldingene til NAV – et under at jeg klarer å huske på det. Men det er fort gjort – når jeg først husker det! MEN – NAV sin side er nede idag .. typisk – da blir det utsatt til I morgen – håper jeg husker det da ☺

I tillegg tenkte jeg at jeg må være flinkere til å følge dietten min idag. Har vært for mange utskeielser I det siste. Slikt går man ikke ned I vekt av. For de som ikke vet det – så har jeg fulgt en lavkarbo-diett I rykk og napp siden oktober I fjor. Jeg har tatt av nitten kilo – men har fortsatt minst tilsvarende antall kilo igjen. Man  skal ikke kimse av et vekttap på nærmere 20 kilo – jeg er faktisk stolt av det – selv om det har gått veldig tregt på denne siden av årsskiftet ☺

DSC_0154

The only thing I had to do today – was report to NAV. Something everyone in Norway have to do to get money – if we’re sick over a long period of time, out of job or in other ways in need of financial support from the state. It’s an easy thing to do – if I only remember to do it. However – the web-page for this reports is down today – so I have to do it tomorrow – hopefully I’ll remember it then ☺

In addition to this I am trying to keep my low-carb-diet today – it’s been way too many carbs lately – way too many occasions to eat the wrong food. I’ve lost about 19 kilos since october last year – but still have about the same amount to loose in the future - before I have a normal weight for my body. So I have to pull myself together and eat less carbs.

DSC_0151

Det er litt rart å være I en situasjon hvor man ikke kan stille spesielt store krav til seg selv – ikke kan gjøre alt som man til vanlig tar for gitt. Men gi seg selv små oppgaver som man “vet” man kan klare å utføre – så får alt annet komme til som et stort pluss ☺

Mestringsfølelsen blir større – den dårlige samvittigheten mindre.

Når jeg leste igjennom det jeg hadde skrevet på et ikke perfekt engelsk – slo det meg at jeg slettes ikke er nødt til å skrive et perfekt engelsk – ikke perfekt norsk heller. Jeg trenger ikke være perfekt – eller gjøre alt perfekt. Jeg trenger bare å være meg selv – være Toril ☺ Ganske godt å tenke på faktisk ☺

DSC_0150

It’s weird to be in a situation where one can’t expect too much of oneself – can’t do everything I used to take for granted. But in stead I’m giving myself small tasks/jobs that I easily manage – and everything else that I do is a big bonus ☺ It feels great ☺

Reading through my not perfect English made me realize that I actually don’t have to write a perfect English – not perfect Norwegian either. I don’t have to be perfect or do everything in a perfect way. I just have to be me – be Toril – and that feels great as well ☺

Det er lørdag ettermiddag – jeg tenkte på å ta igjen litt søvn – men endte opp foran pc’n isteden. Regnet siler ned utenfor – men det er grønt og fint I hagen – og det lukter så godt etter at det har regnet. Kanskje blir det et glass rødvin I gapahuken I kveld? ☺ Kos deg I kveld du også ☺

It’s Saturday afternoon and I was thinking of getting some sleep – but I started to write this in stead. The rain is pouring down outside my window – but it’s beautiful and green in the garden – and it smells so good when the rain stops. Maybe I will be having a glass of red wine in the garden tonight? ☺

☺ Enjoy your evening ☺

♥♥♥

1 kommentar:

Eva sa...

Velkommen tilbake! Gjett om jeg har savnet deg og dine skriverier! Gratulerer med flott vekttap. Den nye bloggen din er fin! Lagt den i favoritter slik at jeg finner den igjen...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...