I'm searching, trying to understand, expanding and exploring. I will accept, learn and try to see life in new ways. I'm reinventing my life, reinventing myself, step by step.

2011/07/03

My mind went blank ..

En travel uke er snart over.

Jeg har jo forsåvidt mye å fortelle – men hjernen nekter å forme setninger slik at det blir et innlegg ut av det. Får håpe det er midlertidig. Synes det er litt tidlig å få bloggtørke .. hihi ..

Det kan jo selvfølgelig være at jeg ikke helt har kommet inn I bloggmodus enda. Har jo vært ute av det så lenge. Jeg tar bilder og tenker at dette skal jeg skrive ditt og datt om – ser og tenker blogginnlegg overalt/hele tiden .. men når jeg setter meg foran pc’n blir det … tomt .. føler nesten at det er ekko I hodet ..

Har jeg prestasjonsangst?

Jeg ser jo og leser så mange flotte blogger – blir inspirert og får lyst til å skrive og gjøre så mye.

Når jeg tenker på tiden jeg blogget mest aktivt – så prøvde jeg ut mange forskjellige ting. Jeg bakte og laget forskjellig mat, malte ting og møbler hvite, plantet frø og stelte I hagen, kjøpte ting og tang, strikket og tovet, sydde og heklet. Skrev dikt og malte bilder. Leste bøker og blader – lyttet til musikk og så filmer – etter anbefaling fra andre bloggere.

OG JEG ELSKET DET!!!

DSC_0026

Innimellom hendte det også at jeg kunne anbefale noe videre til andre bloggere – eller dele noe av det jeg skrev eller vise noe av det jeg laget. Det var aldri mangel på noe å skrive om.

Så hva er det som gjør at jeg ikke finner tråden nå???

Kan det være at det har skjedd for mye – at det blir vanskelig å plukke ut det som er “viktig”?

Hva er det som er viktig?

For meg som skriver .. og for de som skal lese?

DSC_0160

Jeg må nok føle meg frem litt etter litt – forhåpentligvis går det lettere etterhvert :o)

Jammen ble det et innlegg allikevel – et innlegg om - og av - ingenting .. :o)

I mine neste innlegg kan jeg kanskje fortelle litt om turen jeg hadde gjennom Gudbrandsdalen, via Oslo til Sarpsborg, min mors 70 årsdag som feires denne helga (tre dager til ende … nesten ..), vise tingene jeg har anskaffet meg I det siste, beskrive bosituasjonen min, skrive om filmene jeg har sett, boka jeg holder på med, førerprøven Eldstejenta besto på tirsdag, rideleiren Mellomstejenta er på I Kragerø og Miniprinsessas “ferie” hos bestemor. Ikke nødvendigvis I den rekkefølgen da .. :o)

♥♥♥ Ha ei fortsatt flott helg og en super sommer ♥♥♥

I’m not writing my posts in English until I’m asked to – for now – please use the Google translater and/or let me know if I should pick up the English version again, by writing a comment on one of my posts.

Hugs!!

7 kommentarer:

sylvia sa...

hei.
flott innlegg!kjenner meg igjen i mye her, av og til står det stille, men syntes du klarer det veldig godt,
du klarer dette fint,
skal si det er mye som skjer,
hadde vært koselig å lese litt om hvordan du bor nå,
har ventet spent på det,
da må du kose deg masse i dagen i dag,
stor klem fra sylvia

Torill sa...

Ja, jeg kjenner meg igjen her også! Jeg har sittet foran pc'en mang en gang og følt meg helt blank. Og som du sier, enkelte ganger har jeg så mye å fortelle at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Det er i allefall alltid interessant å lese bloggen din Torilpia! :)Jeg tenker vi får blogge når vi har noe å fortelle og føler for det, ikke sant?! Vi må ikke føle press rundt det, for da er det ikke gøy lenger. :) Klem , Torill

Laila -Karin sa...

Hei Toril.
Det ble jo et veldig bra innlegg .
og dette tror jeg de fleste av oss føler i perioder.
Jeg har hatt det slik en god stund.
Ha en fortsatt fin søndag.
Klem

Kamerasamleren sa...

Hallo Toril, skikkelig koselig å se deg i aktivitet igjen, her, hos meg og hos andre. :)

Det blir så tankene tenker i baner om hvordan "slike" har det, de som forsvinner slik etter å ha satt så mange dype spor i bloggens verden. Nå kan tankene ta litt pause, kanskje tenke hvordan jeg kan gi noen oppmuntrendde ord og tanker om nettopp det du skriver om.

Du trenger slett ikke unnskylede deg :) for manglende tanker å dele, her erdet i massevis - akkurat som i "gamle dager". :) Og med en kvalitet som godt tåler signaturen "Torilpia".

Allerede i innledningen på denne bloggen kom tankene i sving for meg. Etter hvert økte de bare og følelsen som å ha forvillet seg inn i tørketrommelen - eller vaskemaskinen, passer vel bedre, kom rekende og i full fart. :)

Ja mengden av informasjon er så stor at også jeg må ta en liten tenkepause før noen "hjelpende" ord kan serveres.

Er på hytta for tiden og med et mobilt bredbånd som i høy grad og med fordel kan omdøpes til tregbånd. Jeg har nå forsøkt et utall av gganger å legge igjen et spor, etter omsider har greid å kave meg inn på bloggen. Bare så du er orientert om at jeg fortsatt er interessert i dine velvalgte og utprøvde ord og tanker. Også dine besøk og kommentarer som igjen har dukket opp i dagen.

Fortsatt fin helg til deg også Toril og glade dager som løser alle dine spørsmål. :)

Synnøve sa...

Du fikk nå til et skikkelig blogginnlegg.
Har det sånn til tider jeg også. Har masse bilder, men hva skal jeg skrive?

Gleder meg til og se hvordan du bor nå.
Håper du trives.
Ha en fin ny uke
Klem Synnøve

Daisys home sa...

Så koselig dette var å se at du er tilbake igjen :)
Gleder meg til å følge deg videre Toril.
Ha en fortsatt fin sommer
Klem Sissel

Eva sa...

God morgen Torill..

Kjenner meg igjen i innlegget ditt, det er så mye man vil skrive om og så stopper det helt opp.

Har tenkt mange ganger på om du fikk solgt huset ditt? Og bosituasjonen i dag!

Kos deg med sommeren, og gratulerer til eldstejenta som har tatt førerkortet..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...