I'm searching, trying to understand, expanding and exploring. I will accept, learn and try to see life in new ways. I'm reinventing my life, reinventing myself, step by step.

2012/11/29

Fargerik helg ..

Jentehelg og baking sist helg ble skikkelig vellykket – spør dere meg – det ble da noen slag kjeks og litt annet godt. Mellomsteprinsessa er veldig glad i å lage mat og hun liker å prøve ut forskjellige oppskrifter. Hun vartet opp med skogsbærpai på fredagskvelden, sjokoladeboller til lørdagskosen og vafler til søndagsfrokost.

I tillegg ble det bakt Kolakaker, Berlinerkranser og Sjakkruter.

Julebakst November 2012

Steking og pynting av pepperkaker ble det også tid til. Pyntinga var det stort sett Miniprinsessa og Eldsteprinsessa som tok seg av. Vi bruker kun melis (med og uten farge) og non-stop. De er de eneste som bruker å bli spist her i huset.

Pepperkaker 2012

Jeg prioriterte vekk julevasken til fordel for baking … :o)

(Hørt sånt .. ???)

Det var ei veldig koselig helg – og så godt å ha alle jentene mine hjemme samtidig!!!

♥♥♥

Uka er over nesten før den har begynt. Må kvinne meg opp til å vaske vinduer i morgen. For ei med litt sosial angst – kan det bli tøft å stå på utstilling når jeg vasker. Leiligheten har jo to store vinduer – type butikkutstillingsvinduer – og ligger i selve hovedgaten av tettstedet vårt. Butikker rett over gaten og ved siden av. Man bør vel helst ikke ta seg et glass rødvin heller – når man skal gjøre sånt .. hihi ..

advent

Så er det bare å finne frem – og antagelig stryke – julegardiner – og henge opp adventsstjerner. Ser ut som om de lilla gardinene blir hengende på stua i år også – de skjermer best for innsyn. Men jeg har sååå lyst på røde. Røde – tykke gardiner – eller av type “Gisle” som Kid fører. Skjønt jeg vet ikke om Gisle finnes i rødt ..?? Anyone??

♥♥♥

Kommende natt - klokka fem over ett – er det nøyaktig 20 år siden jeg ble mamma for første gang.

 Monica og meg

TENK det – Eldsteprinsessa mi blir hele 20 år!!

♥♥♥ Gratulerer Monica Johanne ♥♥♥

Glad i deg!

♥♥♥

 

Da gjenstår bare å ønske alle ei skikkelig god adventshelg – eller god “vanlig” helg om du ikke feirer jul – kos dere masse – vær snille med hverandre og ta vare på øyeblikkene!

KLEM!

5 kommentarer:

Torill sa...

Gratulerer med eldsteprinsessen!! Så koselig bilde av dere :)) Så mye herlig julebakst dere har tryllet frem. Ha en flott søndag 1 advent. Klem Torill

Sivs hus sa...

Hei, WOW for en superadventshelg:-) synes jeg kjenner lukten av nybakt helt til meg:-) TAkk for koselig hilsen. Gratulerer med 20-årsdagen:-) nydelig bilde:-) juleklem Siv:-)

Eva sa...

Gratulerer så mye med eldste jenta. Tiden flyr sannelig fort! Du har fått kakene i boks ser jeg. Har omsider fått tak i meierismør, så litt bakst skal det da bli her. Røde gardiner er flotte.

Så et par fine røde på Princess, men det var 210 størrelse så ble for store til mine vindu. Fant på Kid, røde og tynne til 29 kr pr. del. De får duge..

Ha en fin 1 advent og førjulstid. Klem

Mariann Louise sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar, blir langt mellom skrivingen, kommer og går i perioder:)

Ser lekre kakebilder, skikkelig JUL, som man kan kjenne lukten, jo!

Så må jeg få gratulere med eldstejenta, hun er heldig som har en mamma som deg, Toril :)

Riktig god adventstid til deg og dine :)

Kamerasamleren sa...

Her kommer en som ikke har glemt Torilpia, har deg jo på en måte i påminnelsen mange ganger for dagen. :)

Du storeste min, her er alt etter programmet og kosen har startet også. Førjulstiden er ofte vel så koselig på mange måter. I alle fall smaker julekakene best da. Synes jeg.

Til slutt, med pekefingeren tydelig, hold deg unna vin og den slags når så viktige ting som vinduspuss står for tur. Det beste er at vinduene blir blanke, ikke øynene. :)

Ei fin tid for deg og dine, Toril. Dette går greit, jula kommer slik som vi vil den skal komme. I år også! ;)

Hei så lenge og takk til deg for trofast følge så lang og så lenge!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...