I'm searching, trying to understand, expanding and exploring. I will accept, learn and try to see life in new ways. I'm reinventing my life, reinventing myself, step by step.

2011/08/18

Changes ..

Dagene flyr og tiden begynner å bli moden for forandringer. Egentlig er den overmoden – men det er så vanskelig å ta viktige avgjørelser når man ikke engang klarer å finne ut av hva man skal ha på brødskiven. Om kort tid må jeg finne ut om jeg skal akseptere tilbudet om å leie en liten leilighet – så sentralt som man kan få det her på dette tettstedet, men litt I det minste laget. Eller skal jeg legge inn bud på et hus med mye større plass – for så å havne I omtrent samme situasjon som før jeg solgte mitt “gamle” hus. Riktignok mye billigere og mer sentralt og med kort-kort vei til skolen for Miniprinsessa - som blir skolejente fra mandag av. Skal – skal ikke …

Kjempevalmue2

Sommeren er på hell og skoleferien er over. Det er “høst” og skolestart – mange har alt begynt skoleåret. Eldsteprinsessa begynner folkehøyskole på vestlandet fra søndag. Mellomsteprinsessa tiende og siste skoleår på ungdomsskolen fra mandag.

Orange blomst

En eller annen gang I løpet av sommeren forsvant følelsen av at dette var en super sommer. Tidligere var det helt greit å sitte ute til tross for regn og litt lav temperatur. Når ble det “ikke-greit”? Vi har fortsatt gode temperaturer og det skulle ikke være noe verre å sitte ute nå, men jeg gjør det ikke.  Kanskje har det blitt for mye regn? Kanskje ble ikke sommeren slik jeg hadde håpet? Eller er det bare hodet mitt som har fullt opp med å finne ut av hvordan jeg skal ordne meg fremover??

tordensky

Bagateller mener nok mange – luksusproblem mener andre. Og de har nok rett alle sammen – det avhenger av hvilket perspektiv man setter det hele inn i. For hva har jeg egentlig å klage på? Har jeg mistet noen nære og kjære I det siste? Har jeg barn som sulter? Mangler jeg tak over hodet - varme og trygghet? Har jeg fått ødelagt hjemmet mitt av frådende vannmasser?

NEI !!!

.. og tusen – tusen - takk for det  :o) ♥♥♥

Igjen er det “bare” å sparke seg selv bak og fortsette – gjøre best mulige valg utfra det jeg tror er det rette for meg og mine.

Men at tidene forandrer seg – det er det liten eller ingen tvil om. Skremmende og spennende på èn gang.

Are you making changes??

Ha en super duper nesten-høst-dag :o)

Nesten sol - nesten sommer

6 kommentarer:

UllaJohanna sa...

Hösten är väl lite av förändringens tid...
Det händer mycket; många "nystarter", många nya impulser...

Ha en fin helg!!
Kram!!!

Kamerasamleren sa...

Hallo Toril! Sannelig om jeg vet å komme med noen gode og bedre råd enn du selv nevner her. "Gjøre dine egne beste mulige valg etter det du selv tror er de beste". Men et spark eller to, der du vet, gjør ingen skade, men bare godt. I mellom.

I alle fall skjedde det også denne gangen for min del, tankene fikk en runde hos meg også. Det er et sikkert stikk å stikke innom deg, Toril. Og de første to bildene innledet opplevelsene med en "åpenbaring" og god hjelp for tankenes arbeid. :)

Takk for serveringen igjen og tusen takk for at du tok deg tid til en visitt og noen ord hos meg også. Som så ofte.

I dag skal det feires to bursdager her i samme huset. En for et av barnebarna og en for hans far, min svigersønn. Eller vår, heter det vel - en skal vokte seg vel for å glemme madammen. Spesielt når hun heter det hun heter. :)

Fortsatt fin helg til deg og dine Toril - håper mandagen og kommende ukes arbeidsdag viser at det ble det. Hei, så lenge!

Torill sa...

Hei Toril! Takk for hyggelig hilsen på min blogg. :) Jeg forstår godt hvordan du har det for tiden, at det kan være vanskelig å ta avgjørelser. Jeg har vært der og det er ikke alltid like lett. Når det gjelder sommeren så har den vært rar. Føler ikke det har vært sommer eller sommerferie. Det er vel fordi vi har jobbet oss gjennom ferien med hus og hage. Jeg kan heller ikke klage fordi det blir nok fint tilslutt og vi har det godt.
Gode ønsker sendes din vei og håper det ordner seg for deg og dine!
klem fra Torill

Daisys home sa...

Heisann Toril
Håper du finner utav situasjonen...ordner seg som oftest til det beste :)
Høsten er definitivt kommet tidlig og har heller ikke følelsen av at sommern har vært her...den må ha
" blåst " forbi ...
Ikke mye sol og sommer...til å ta fatt på den laange tunge vinter og mørketiden som ligger foran oss.
Ønsker deg ei ny flotters uke
klem

Daisys home sa...

Innom for å fortelle at du ble vinneren av Give Awayen...
Send meg adr. din sånn at jeg får sendt deg premien..
Ha en fortsatt fin kveld
klem

Anonym sa...

Hei.
Gratulerer som vinner av Daisys "give away". Og sånn fant jeg bloggen din.
En herlig blogg forøvrig, med mye interessant lesning og flotte bilder.
Jeg følger deg gjerne videre.Kom gjerne innom bloggen min også :)
Klem fra Ingunn

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...