I'm searching, trying to understand, expanding and exploring. I will accept, learn and try to see life in new ways. I'm reinventing my life, reinventing myself, step by step.

2011/10/26

Positiv–positiv–positiv ..

..  jeg prøver I alle fall. selv om det holder hardt innimellom :o)

Miniprinsessa er syk – igjen – hadde ganske høy feber noen dager tidligere – men var frisk nok til å dra på skolen I går. Var også på barneidretten på kvelden. Men I dag våknet hun med utslett forskjellige steder på kroppen og hun sier det klør og gjør vondt. Minner om noe jeg har sett før .. men klarer ikke helt å finne ut hva det er. Hun har ikke feber men hoster fortsatt etter helgens sykdom. Mulig vi må en tur til lege hvis det ikke bedrer seg I løpet av dagen.

Her går det altså I Barbie-filmer – eller rettere sagt èn Barbie-film - som sees om igjen og om igjen .. tror snart jeg kan historien utenat … :o) Siden jeg ikke "får lov" eller anledning til å gjøre stort – ble det litt PC-tid og omsider et lite blogginnlegg :o)

DSC_0017

Vi har hatt et merkelig høstvær – èn dag nesten snøstorm – den neste med elleve varmegrader .. så noen minusgrader – før vi igjen har en dag med sol og varme.

DSC_0003

Det ser omsider ut for at det blir tur til Lanzarote på meg og Miniprinsessa - I slutten av november -  vi grue-gleder oss begge to. Vi skal være med mine foreldre – de har ikke vært på Lanzarote før – så det blir spennende for alle fire. Det betyr også at vi må begynne "jule-stria" litt tidligere I år. Hadde vært kjekt å være ferdig med det meste før vi reiser :o) Men tviler vel sterkt på at det går .. :o)

DSC_0016

Til helga skal vi forhåpentligvis ha med oss ei klassevenninne av Miniprinsessa på Aure. Det blir første overnattingsbesøk med venninner og stor stas selvfølgelig. Så blir det Halloween .. før det blir basar og hyggekveld på skolen på tirsdag. Gevinster må skaffes og kake bakes. Det går slag I slag.

DSC_0003

Apropos Halloween – så er jeg ikke overvettes begeistret for den feiringen.  Men Miniprinsessa synes det er gøy … og som mamma liker jeg jo å glede barna mine … *sukk* … Selv synes jeg det er koseligere med basar på tirsdagen :o)

DSC_0016

Jeg har skrevet om det tidligere men føler jeg har behov for å skrive det av meg – igjen. Unger er så lite greie med hverandre - noen ganger – og jeg blir selvfølgelig ekstra opprørt når jeg får høre at et av mine barn blir utsatt for noe sånt. Miniprinsessa fortalte noen små historier fra skolen som jeg synes var mindre bra. Som f.eks. at ei jente I klassen hadde sagt til henne at "Du tror du er så fin hele tiden – men det er du ikke!". Da synes jeg en seksåring har gått for langt og det bør taes tak i. Det rare er at denne jenta var den mest sjenerte av dem alle når de gikk I barnehagen og når de begynte på skolen. Men nå er hun den første til å rekke handa I været eller komme med innspill. Ser ut som om hun har funnet den klassiske "tråkk på andre for å føle deg bedre selv-metoden" for å hevde seg. Heldigvis har lærerne også observert dette (etter at de ble bedt om å følge med på den gruppa unger) og tatt tak I det. Så nå håper jeg at jeg slipper slike bekymringer på en stund. Men jeg må si jeg er heldig som har ei jente som kommer til meg og snakker om det som skjer ♥♥♥

For det er det sørgelig mange som sliter I stillhet og hjertet mitt blør ...

DSC_0103

På TV'n er det "happy ending" – igjen .. så da er vel alt greit her - for nå .. :o)

Ha en superduper dag og uke!

10 kommentarer:

UllaJohanna sa...

En kram från oss här i skogen!
Ha en superduperdag och vecka du med!

sylvia sa...

hei vennen,
å så trist hun er syk igjen, ikke dumt å kontakte lege, kan det være røde hunder?meslinger? vannkopper?
å det opprører meg å når det er snakk om mobbing eller være slem med sine uttalelser,
stakkars jenta di, klart hun er fin hver dag, det kan du si hun er fra meg, godt ting blir tatt tak i, veldig viktig det.
vi har opplevd endel mobbing vi,så vet hva du snakker om, tenkte å lage et innlegg engang det passet,
ønsker deg en fin dag.
klem fra sylvia

Eva sa...

God bedring til prinessa di, ikke kjekt når unger er syke! Håper hun kommer seg raskt da!

Må si at det er bra at lærer er oppmerksom på hva som skjer på skolen. Tror noen driver på slik for å hevde seg selv, dessverre. Mi yngste jente opplevde det i ungdomsskolen av en medelev. Men som hun sa jeg ble sint og satte ho på plass.. Hun våget ikke mer...
Det er jo ikke slik det skal være, og derfor må man ta noen grep før det utvikler seg i gal retning..

Kos deg med høsten, og ha en fin dag.

Anonym sa...

God bedring til minsteprinsessa.
Håper dere finner ut hva det er og at hun blir frisk snart.
Mobbing er et grusom fenomen som dessverre har eksistert altfor lenge og som det ser ut til å være vanskelig å få bukt med . MEN....vi må ikke gi opp. Begynne hjemme med å prøve å gi barna gode holdninger , aldri selv rakke ned på andre osv. I skolen jobbes det med dette , men vet ikke om det blir tatt helt på alvor alltid. På "vår" skole er det noen som tilsynelatende får herje fritt.
Ja , dette er et tema som engsjerer og det må det !
Godt at vi kan drømme oss bort med filmer der det er happy ending ♥
Ønsker deg og dine en fin uke videre.
Klem fra Ingunn :)

Synnøve sa...

Synd at prinsessa di er syk, håper hun blir fort frisk igjen.
Ingen ting som er så vondt for et mammahjerte som når barna våres har det vondt. Det gjør like vondt om de er små eller voksne.
Så heldig dere er som skal til syden før jul:-) Sier hun som er så heldig at hun reiser til København i morra,sammen med svigerdatter og mora hennes.
Det er ikke mange årene siden vi hadde så dårlig råd,at ferie i utlandet var helt uaktuelt. Så jeg er like glad og spent vær gang jeg reiser på tur.
I dag er det skikkelig med vind, men det er varmt fordi. Forrige fredag,lå det snø i marka når jeg var på tur med hunden. Bra den ikke ble liggende. Synes det er for tidlig med snø ennå jeg.
Klem

Jorids BestemorBlogg. sa...

Hei Toril!!!!
Så koselig og se deg på bloggen igjen:O)
Håper det går fort over med prinsessa og at dere får en koselig og kreativ fin høst.
Klem fra Jorid:O)))

Kamerasamleren sa...

Først og fremst rask og god bedring til "miniprinsessa", som jeg har en sterk mistanke om kan være en størrelse større enn mini. :)

Så var det beklagelsen fra min side at jeg ikke har greid å følge opp som jeg skulle hos dere andre bloggere. Heller ikke hos meg selv. Det løpske viruset kombinert med Kolsen har gitt seg utslag i en noe opp og nedadgående form over lengre tid. Og omtrent null søvn. Det røyner på, men ser nå ut til å gå den riktige veien igjen. Tror jeg. Men det har jeg jo trodd noen ganger denne omgangen. :)

Ellers er det mange viktige punkter du tar opp igjen her Toril. Du vet jeg er så hjertens enig angående mobbingen. En styggedom som ofte kan utvikle seg til det som verre er og ødelegge mange liv. For livet.

Koselig med tur til Lanzarote da, for alle parter. Ta vare på slike muligheter, for plutselig er de borte for alltid. Da er det mye triveligere å tenke på at sommeren kommer igjen, tenker jeg - enn det som forsvinner og blir bare minner. Tenk det, sola snur snart igjen! Supert, spør du meg. :)

Jeg skal stikke innom igjen så snart overskuddet kommer på sin rette plass igjen. Da skal jeg ta meg skikkelig tid til å få med meg alt som jeg enda ikke har fått med. Ha ei fin uke Toril med deg selv og dine.

Mariann Louise sa...

Huffda, syke barn er ikke noe greit, man blir jo så bekymret. Har ikke fått så mye PC tid, men tittet inn idag, så nå er hun vel kvikk igjen!?

Den der jenta som du nevner, virker velkjent fra tiden da mine nå voksne jenter gikk på barneskolen, der var det så ille at læreren ikke visste sin arme råd, enkelte av jentene drev sånn "splitt og hersk" teknikk, noe som gjorde at mine gruet seg fælt til å møte denne klikken. Ser ikke ut som det er noe bedre idag, nå som de som regel har gått i barnehager og BURDE lært seg både hensyn og respekt for andre, men de ordene er visst gjennomgående lite tilstede hos de fleste, barn som voksne...

Håper dere får tatt en herlig avstikker til Lanzarote, da? Hadde sikkert levd på det en stund, har ikke vært der, men på naboøya Tenerife, 14 sorgløse dager sammen med mine 4 gutter for maange år siden, vi husker fremdeles turen:) Slikt gjør godt, vi levde på lavbudsjett, ingen utskeielser, men det var forbausende smertefritt likevel. Maten hadde vi med, så ute spiste vi mest rimelige småretter, men ingen var sure og lei av den grunn, vi koste oss, vi:)

Forrige helg var min sønn på 20 og mor i Tr.heim, er vel på dine trakter? Så for første gang en kamp real life, artig, selvom jeg ikke er fotballdame, men sønn tar det igjen for oss og sikkert enda flere!!

En god helg klem til deg:)

Anonym sa...

Hei.Ikke kjekt når de barna blir dårlig håper hun nå er blitt bra igjen.Nydelige bilder.Høres koselig ut med tur til syden kos dere masse når dere kommer dit.Her ved kysten har vi hatt et virkelig nydelig høstvær kan bare forsette slik synes jeg.Deilig så blir ikke vinteren så lang.Ønsker deg en riktig fin torsdagskveld og helg.Klem fra Bodil.

Kamerasamleren sa...

Hei, god morgen, god fredag og godt liv, Toril!

Nå ble det så stille igjen og da slår det til med bekymringer igjen hos hanen i hønsegården. Måtte innom å se om alt var som det skulle være jeg. Håper det, årsakene til stillheten kan jo våre så mangfoldig. Uten at noe galt er fatt. :)

Håper at dagene går i takt jeg, med deg og ditt, hvis ikke er håpet at dette lille sporet kan være med på å få dagene inn på riktig kurs igjen. Først og fremst denne dagen, men også helga og dagene fremover. Tankene stikke ofte innom, selv om det til tider er ganske så stille her også.

God helg, Toril!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...